Het zuiden van Cambodja

27 augustus 2016 - Kâmpôt, Cambodja

Sihanoukville, de grootste badplaats van Cambodja is onze volgende halte.
De stad zelf heeft niet zoveel te bieden, behalve een ontbijtje bij " La douceur de Cambodge" waar je heerlijke croissants en petits pains aux chocolat kunt krijgen met een kop echte koffie!
Ook het strand, Serenidity Beach, waar veel backpackers verblijven, is niet echt aantrekkelijk; slecht onderhouden, vies, en je ziet de rioleringsbuizen in de zee uitmonden! Desondanks wordt dit strand druk bezocht, vooral door de lokale bevolking.
We hebben daarom besloten om zo'n 15 km verderop een hotel te zoeken; daar is het wat rustiger en is het strand van Otres schoner.
Hier hebben wij een paar heerlijke dagen hebben gehad tot die noodlottige 26 augustus!!!
Daarna besloten om af te reizen naar Kampot, een lieftallig stadje, liggend aan de monding van een rivier.
Hier waan je je in Frankrijk: oud-koloniale huizen, brede straten met aan weerszijden rijen bomen, gezellige terrasjes en een promenade langs de rivier.
De omgeving van Kampot is schitterend.
In een gehuurde tuk tuk hebben we een hele dag door het platteland getukt: rijstvelden, grotten, een verborgen meer en veel groen, dit alles omgeven door het Bokor gebergte.We hebben een peperplantage bezocht en de beroemde Kampot peper geproefd, die wedijvert met de beroemdste peper soorten van de wereld.
Daarna via kleine weggetjes door naar Kep. Genieten!
Dit stadje is door de Fransen gesticht in 1908 en kreeg de naam Kep-sur-Mer. Bijna alle oud koloniale huizen zijn jammergenoeg door de Khmers Rouges verwoest.
De promenade langs de zee wordt door de lokale bevolking als strand gebruikt: overal liggen kleden, zitten mensen te picknicken, gebruik makend van de schaduw van de bomen. Het strand zelf is leeg.
Op de grote krab markt kun je vers gevangen vis eten, bijvoorbeeld "crabe au poivre vert de Kampot" en het is er een drukte van jewelste.
Mocht je in de buurt zijn............

1. Katell:
    2 september 2016
    C'est beau ca!!!! Super les photos!!
  2. Annick:
    3 september 2016
    Vous me ramenez un petit crabe au poivre vert? miam!
  3. Gaelle:
    4 september 2016