Hoi An, één van onze favoriete plekjes.

13 september 2016 - Hoi An Ancient Town, Vietnam

Dit charmante kustplaatsje in het centrum van Vietnam, heeft weinig of niets te lijden gehad van de Vietnam oorlog, in tegenstelling tot de meeste andere plaatsen in Vietnam.
In het historische en sfeervolle  oude centrum van Hoi An kun je uren dwalen door de kleurrijke straatjes met de sfeervolle okergele Japanse handelshuisjes, pakhuizen en Chinese tempeltjes, die vaak verscholen tussen de huizen staan.
De  mooie houten overdekte Japanse brug, die de Japanse wijk moest verbinden met de Chinese wijken, is het symbool van de stad. De plaats waar de bruidsparen hun trouwfoto's maken!
De straten zijn auto- en motor vrij en overal hangen  kleurige lampionnen, die 's avonds voor een sfeervolle verlichting zorgen, vooral als op sommige dagen, de gewone straatverlichting uitgaat.
Je vind er leuke restaurants, lampionnen winkeltjes en op iedere hoek van de straat wel een kleermaker.
Een plaatje!
De omgeving van Hoi An is ook de moeite waard en is gemakkelijk met de fiets te verkennen.
Het strand, op 4 km afstand van Hoi An is prachtig;  2 in hout opgetrokken restaurants, ligstoelen met parasols, die je gratis de hele dag kunt gebruiken als je in één van de restaurants gaat lunchen en verder niets....
Op één van onze fietstochten zijn we de weg kwijtgeraakt en zaten we midden in de rijstvelden terwijl het donker werd. Gelukkig kwamen we na een tijdje een meisje op een scooter tegen, die ons wilde helpen.
We moesten haar volgen; zwoegend en zwetend op onze te kleine fietsjes probeerden we haar bij te houden tot de bewoonde wereld weer in zicht kwam.
Het was toen al pik donker en geen lichten op de fiets! Iets minder leuk.....
We hebben genoten van onze vijf dagen in het rustige, mooie Hoi An; even weg van de hectiek van de grote steden.

1. Gaelle:
    19 september 2016