Bangkok-Amsterdam

28 september 2016 - Amsterdam, Nederland

Het eind van onze mooie reis is in zicht.
Van Hanoi naar Bangkok  vliegen in anderhalf uur is heel wat anders dan 50 uur "bussen". Een luxe!
We hebben geprobeerd om in de 2 dagen die we hier waren nog zoveel mogelijk te zien van deze enorm grote stad.
Het viel ons meteen op dat er geen getoeter en opstoppingen van scooters en motoren waren zoals in Hanoi. Hier konden gewoon oversteken als het licht op groen stond; men stopte gewoon! Dat was even wennen!
Wat doe je zoal als je nog maar 2 dagen in Bangkok hebt; wij hebben gekozen voor het koninklijk paleis en de Wat Phra Kaeo, de Dumnoen Sadouak floating market, 45 km van Bangkok vandaan en de dagmarkt daar vlak bij die aan het spoor ligt.
Deze markt was een unieke ervaring. Iedereen stalt zijn waar uit langs de spoorlijn en als er een trein aankomt worden de parasols en de afdakjes even weggehaald om in een mum van tijd weer als vanouds opgezet te worden zo gauw de trein voorbij is.
Alle handel blijft gewoon liggen.
Natuurlijk hoort de mooie gondeltocht door de klong er ook bij en de Pat Pong avondmarkt..
Ondanks dit drukke programma bleef er genoeg tijd over om 's avonds lekker te eten, te shoppen en even over de Kao San road te slenteren.
Zo'n lange tijd weg is niet niets en we gaan dan ook met een dubbel gevoel naar huis.
Ik kan niet wachten om onze 3 lieve meiden Annick, Gaëlle en Katell en onze kleinkinderen Kyan en Stan weer te zien.
Gaëlle wacht nog even met bevallen van je eerste kindje totdat wij terug zijn!!!
Aan de andere kant zit reizen geloof ik wel in ons bloed en hebben we heel erg genoten en veel geleerd deze maanden.
Als jullie dit lezen dan zijn wij veilig geland op Schiphol.
Ik hoop dat jullie het leuk gevonden hebben om een beetje met ons mee te reizen.
Dank jullie wel voor de leuke reacties en misschien tot een volgende reis?

1. Gaelle:
    29 september 2016
    Welcomes back!!et merci d'avoir partagé votre voyage avec nous!!!!bisous!!!xxx
  2. Katell:
    29 september 2016
    Merci de nous avoir fait voyager un peu! Xx
  3. Christine&Frans:
    30 september 2016
    Welkom thuis! Jullie hebben ons voortreffelijk, boeiend, geestig maar ook van intense droevige gebeurtenissen op de hoogte gehouden. Wij willen jullie hier heel hartelijk voor danken. Nu aan de slag met het sorteren en documenteren van de ongetwijfeld grote hoeveelheid aan beeldmateriaal die jullie tijdens deze reis hebben verzameld. Wij houden ons aanbevolen voor een volgend reisblog.