Hue, keizerlijke stad

17 september 2016 - Hue, Vietnam

Onderweg naar Hué hebben we besloten om een dagje door te brengen in Da Nang.
Na de rust van Hoi An is het even wennen als je in Da Nang, de derde stad van Vietnam aankomt.
Veel verkeer, constant getoeter van de vele scooters, die de voetganger niet zien staan en zeker niet voor je stoppen als je probeert over te steken.
Behalve toeristen zie je trouwens weinig mensen lopen; lopen wordt geassocieerd met arm zijn en daarnaast is het veel te warm om lange afstanden per voet af te leggen.
Het moderne en oude gedeelte van Da Nang liggen aan weerszijden van de rivier de Han, verbonden door enorme bruggen. Als je 's avonds over de lange boulevard wandelt zie je ondermeer de Dragon Bridge in allerlei kleuren oplichten.
Hier wilden we het Cham museum te bezoeken, die vele beelden bevat van het Champa tijdperk. We waren erg onder de indruk van de goede staat waarin de beelden zich bevinden, die bijna 1000 jaar oud zijn.
De volgende dag door naar Hué. Het stukje dat je volgens kenners met de trein moet doen en inderdaad het is een prachtige route door mooi berglandschap!
Een must!
Hué ligt op de voormalige grens van Noord-en Zuid Vietnam en heeft zowel tijdens de Vietnam oorlog als de onafhankelijkheidsstrijd veel geleden.
Van 1802 tot 1945 was Hué de keizerlijke hoofdstad van Vietnam en de keizerlijke familie woonde in De Verboden Stad: Tu Cam Thanh, een kleine stad in de stad.
Voor het gewone volk was deze plek "verboden". Nu kun je gelukkig deze stad met de mooie paleizen en tempels bezichtigen evenals de keizerlijke graven die in de buurt liggen.
We hebben hier heel wat uurtjes in alle rust doorgebracht.'
s Avonds ontmoet men elkaar al slenterend over de boulevard langs de Parfumrivier, waar je op een terrasje ook heerlijk kunt eten, genietend van het uitzicht.

1. Katell:
    20 september 2016
    Ca a l'air joli tout ca!! xxx
  2. Katell:
    25 september 2016
    Vous finissez votre voyage en beauté!!!! Profitez bien des derniers jours. Xx