Op weg naar het noorden.

30 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

Op weg naar het noorden kom je langs Chiang Mai, de derde stad van Thailand. Deze stad met zijn vele hostels, eettentjes en souvenir winkels leeft van het toerisme.
Ons hotelletje ligt in het oude gedeelte van de stad en als je al wandelend in de achteraf straatjes de drukte achter je laat, vind je vele mooie tempels, pareltjes van rust.
Een van de mooiste tempels, Wat Doi Suthep, ligt zo'n 15 kilometer buiten de stad, gebouwd op de top van de Suthep, op zo'n 1600 meter hoogte.
Buiten de oude stadsmuur staan songthaews, groepstaxi's klaar, pick ups met achterin houten banken, die je tegen een vast tarief overal naar toebrengen. Niet erg comfortabel en je moet wachten tot er genoeg geïnteresseerden zijn, maar spotgoedkoop en ja en dan wachten we wel even als Nederlander zijnde...
Hier is echter de rust ver te zoeken.
Een ander druk bezocht evenement is de zondagmarkt met zijn lange straten vol met kraampjes, waar iedereen rondslentert en op koopjes aast. Een wekelijks terugkerende attractie voor zowel de lokale bevolking als de toerist.
Na een aantal leuke dagen nu op weg naar.......

1. Christine&Frans:
    30 juli 2016
    Hallo reislustige pensionado's,
    Ook wij zijn in Chang Mai geweest. Het was tijdens Songkran, het buddhistisch nieuwjaar. Veel watergevechten. Een bruisende stad. We zijn daar toen met de nachttrein van Bangkok naar toe gereisd. Een ervaring op zich. Luxer dan de TME. Later nog een tracking bij Chan Rai gemaakt. Geniet er van!
  2. Anna:
    30 juli 2016
    Ik ben er nog nooit geweest maar misschien komt dat nog wel.
  3. Annick:
    31 juli 2016
    Wow super, je pensais que c'était calme comme ville hihi! Super photos! Xxx
  4. Gaelle:
    2 augustus 2016
    Wow, très belles photos!!!bisous les voyageurs!!xxx