Suzhou, stad van de vele tuinen

25 juli 2015 - Suzhou, China

Volgens de dichter Shaoying, die leefde van 1279- 1368: " il y a le paradis au ciel. Et sur terre, il y a Suzhou et Hangzhou." ( In de hemel heb je het paradijs en op aarde heb je Suzhou et Hangzhou). We zijn in Nanjing in de sneltrein gestapt, die ons met een snelheid van 303 km per uur naar Suzhou brengt. Deze stad, de oude hoofdstad van de zijde, staat bekend om zijn vele tuinen (meer dan 100) en mooie grachten. We komen hier veel toeristen tegen. Er is een groot contrast tussen de ultra moderne winkelstraten rondom de Guanqian straat met zijn 2 mooie pagodes en de oude binnenstad. We hebben het Suzhou museum bezocht, ontworpen door de bekendste en zeer beroemde Chinese architect Pei, in Suzhou geboren, maar die architectuur gestudeerd heeft in Harvard en Boston. Hij heeft ook onder andere de pyramide van het Louvre ontworpen. Ping Jiang Old Town en de Seven Mile- Long Shan Tang street met zijn grachten, bootjes en leuke winkelstraatjes zijn de moeite van het bekijken waard. Al met al een boeiende stad met veel cultuur schatten. Het is hier broeiend warm, 33 graden met een hoog vochtgehalte, zodat we de meeste tijd drijfnat rondlopen, de "wetties" constant nodig zijn en we een bekijks zijn voor de Chinezen, die " stiekem" foto's van ons nemen.

1. Annick:
    25 juli 2015
    Super photos encore! L'ambiance de Suzhou fait penser a yangshuo un peu? Profitez! Xxx
  2. Katell:
    25 juli 2015