Van Bangkok naar Ayutthaya

20 juli 2016 - Ayutthaya, Thailand

Voordat we op reis gingen zei Katell:" mam als je aankomt in Bangkok krijg je hetzelfde gevoel als in Delhi" en inderdaad is de eerste indruk één van een miljoenen stad, waar 7 miljoen auto's ( ik heb ze niet allemaal geteld, maar uit goede bron vernomen), scooters, fietsers en tuk- tuk's  een chaotisch straatbeeld vormen en de luchtvervuiling alom merkbaar is.
Een paradoxale stad waar ontelbare moderne wolkenkrabbers opgetrokken zijn naast op palen gebouwde, vervallen huisjes. Waar snelwegen over elkaar heen kruisen en je gigantisch grote winkelcentra met luxe restaurants naast eetkarretjes op wieltjes tegenkomt. Amsterdam is er een dorp bij.
Dat was de eerste indruk, maar zoals de spreuk van vandaag zegt: " pour connaître  un pays, il faut le manger, le boire et le chanter.."
Na aankomst in ons hotel vlak achter de Khao SAN Road, where everything happens, hoorden we dat de volgende 2 dagen vele bezienswaardigheden gesloten waren: een boeddhistische feestdag. We hebben dus maar een heel klein beetje van Bangkok geproefd en besloten al het moois van deze stad voor het laatst te bewaren, een heerlijk dessert na een hopelijk fantastische rondreis.
We verlaten Bangkok en pakken een bus naar....
Phra Nakon Sri Ayutthaya, de heilige stad van Ayutthaya, de oude hoofdstad van het koninkrijk Siam. De uitgestrektheid van deze archeologische site is onwerkelijk; hier kun je urenlang   rond dwalen en de overblijfselen van de 400 tempels van dit oude rijk bekijken.  Een aanrader!

1. Faye Blake:
    22 juli 2016
    Leuk het is begonnen:)
  2. Katell:
    22 juli 2016
    Jolies photos!!!!!
  3. Annick:
    23 juli 2016
    Ca a l'air super beau! Xxx
  4. Gaelle:
    24 juli 2016