Ulanbataar

12 juli 2015 - Ulaanbaatar, Mongolië

In Ulanbataar, de hoofdstad van Mongolië, wonen 1 miljoen mensen en dat is een derde van de totale bevolking. De stad is in de afgelopen 2 jaar enorm gegroeid en is behalve het oude centrum onherkenbaar geworden. Er is veel hoogbouw, want de vraag naar woningen in UB is enorm gestegen. Het wegennet is uitgebreid en veel mensen hebben een auto, zodat file rijden hier normaal geworden is. De Peace Avenue met zijn vele winkeltjes, de ontelbare kapperszaakjes, z'n restaurantjes en de grote Department store is het hart van de stad en je kunt er urenlang rond slenteren en winkelen. Het Gandan Khiid klooster is prachtig, evenals het winterpaleis van de Bogd Khaan en het Sükhbaatar plein.  Op 11 juli begint het Nadaam festival. Dit viert de bevolking uitgebreid met paarden races, defilé's en veel mensen lopen in klederdracht. De avond ervoor is er op het Sükhbaatar plein een groot défilé  om 19 uur en dan kan het feest beginnen. Jammer genoeg gaat onze trein naar Datong die avond om 21 uur, maar gelukkig hebben we er toch een beetje van kunnen genieten.

1. Katell:
    13 juli 2015
    Super! Et très jolies photos!!!!!