We gaan naar Zandvoort aan de zee....

1 augustus 2015 - Hangzhou, China

Nee de broodjes en koekjes nemen we niet mee, maar een goede reisgids en water, heel veel water, als we het weekend naar Hangzhou,het Zandvoort van Shanghai gaan. De Chinezen brengen hier massaal het weekend door. Deze mooie stad met een heel groot meer ligt op 200 km afstand van Shanghai en met de hogesnelheidstrein ben je er in 55 minuten. Wat een rust na de drukte van de grote stad! Hangzhou is een stad met maar 3,3 miljoen inwoners. De mensen zoeken hier de rust, genieten van de prachtige natuur en varen het meer rond in allerlei soorten bootjes. Ze eten aan de waterkant of doen een kaartspelletje onder de bomen en nemen veel foto's, vooral selfies! Het is zo warm dat het water de hele dag langs je rug sijpelt en ik in de middag niet lekker werd. Tijdens een boottocht hebben we een zeer mooi eiland aangedaan met 3 meren. Stom genoeg heb ik in de boot de camera tas laten liggen! Gelukkig merkte ik het snel en ben als een idioot over de barrières geklommen om te kijken of de boot er nog was, maar te laat......Gelukkig werd de tas gevonden en na een uur door een andere boot naar het eiland gebracht. Heel attent. 's Avonds hebben we in een fastfoodketen, ik zal de naam maar niet noemen, een ijskoude cola gedronken. We gingen er eigenlijk alleen naar toe omdat de airconditioning er goed werkte ( ja, ja). Daar kwam een bedelaar langs, die ik een handvol kleingeld gaf, waar ik me geen raad mee wist. Hij bleek er heel blij mee te zijn, want een half uur later kwam hij terug en gaf mij 2 euro munten, omdat hij deze niet kon inwisselen en om mij te bedanken. Zo zie je maar weer: wie goed doet, goed ontmoet. Bij de Carrefour, jazeker, die hebben ze ook in China, hebben we heerlijke yoghurt gekocht en bij de kassa leuke foto's gemaakt van de caissières, vooral de mannelijke variant!! Bekijk ze maar!

1. Katell:
    2 augustus 2015
    Haha! Les caissières! J'adore!!!
  2. Anna:
    2 augustus 2015
    Wat weer mooie verhalen en foto's en wat een mazzel dat je je toestel weer terug hebt. Nog veel mooie belevenissen toegewenst dan kunnen wij er ook weer van genieten.