Met wapens op weg naar Hongkong

26 augustus 2015 - Hong Kong Island, China

Op weg naar Hongkong ging het bij het inchecken op het station van Sanya al mis: er zaten messen in onze bagage! Het ging om een setje van vork, mes en lepel en een Zwitsers zakmesje! Hier reizen we dus al bijna 9 weken mee in bus, trein en vliegtuig, maar nu waren het gevaarlijke items! We konden onze "wapens" niet zo gauw vinden en dachten dat de trein zonder ons zou vertrekken. Gelukkig was er een aardige controleur, die ons liet beloven de messen niet in de trein te gebruiken! Na alles weer ingepakt te hebben, snel de trein in richting Haikou. Na een gezellige avond en een korte nacht in Haikou om 3 uur 's nachts met een taxi naar het vliegveld. Ook daar weer een probleempje: mijn powerbank station mocht niet mee het vliegtuig in; deze kon gaan ontploffen, nou anders ik wel!!! Dit was ook al 9 weken lang een trouwe reis hulp. Hij kon per post naar mijn huisadres gestuurd worden op mijn kosten ( gaat de post met paarden via de zijderoute?). Ik heb deze maar achtergelaten, hetgeen waarschijnlijk minder duur is dan het opsturen. Al met al een penibele reis van 13 uur, maar eind goed al goed, we zijn in Hongkong. Hier hebben we 's avonds de Temple street bezocht, een straat met veel eettentjes, kraampjes, waarzeggers en karaoke zangers, waar het wemelt van de toeristen en gezellig druk is. Vandaag met de bus naar Stanley Market geweest op Hongkong eiland en heerlijk gegeten met uitzicht op de baai. Tja en dan is het zover: de boarding passen geprint en alles ingepakt. Als laatste cadeautje, we kregen er elke week één, hebben we van onze 3 meiden een opvouwbare reistas gekregen met als hint: " voor de souvenirs en cadeautjes".        Nou dames, de tas is VOL!!!!!

1. Annick:
    Yeah, des cadeaux! Bon voyage et à très bientot! Xxx
  2. Katell:
    25 augustus 2015
    hahaha!! Cool! En esperant que le dernier vol ne soit pas pénible! A demain les voyageurs! Bisous
  3. Gaelle:
    25 augustus 2015
    Hahaha!!!!!!courage pour le retour, bon vol et á très très vite!!!gros bisous!!!xxxx
  4. Ell en Mathilde:
    25 augustus 2015
    Hilarisch en heel herkenbaar. Een voorspoedige rerugreis gewenst en welkom thuis !
    Groetjes,
    Ell & Mathilde