Irkutsk, hoofdstad van Oost- Siberië

6 juli 2015 - Irkutsk, Rusland

De afgelopen nacht hebben we doorgebracht in een homestay: een vervallen houten huis. De enige soort huizen die vroeger in Siberië werden gebouwd omdat ze goedkoop waren en er alleen hout voorradig was. Nu behoren deze huizen tot de nationale monumenten en is er een begin gemaakt met de renovatie ervan. Toen we aankwamen zeiden we voor de grap: " hier gaan we vast overnachten" en ja hoor, het bleek waarheid te zijn. Van binnen gemoderniseerd, van buiten een krot, met nog de oude blokverwarming, waardoor het bloedheet is in de kamers. De Russen vinden die warmte heerlijk!  We hebben heerlijk geslapen. Vandaag de stad bezichtigd, de lokale markt bezocht, waar alles, maar dan ook alles te koop is: nescafé, carte noir, lu koekjes, lipton thee, alle parfums van de wereld, Adidas, Lee, Levi's etc. Welke sancties??? De kerken zijn indrukwekkend met zeer fraaie ikonen en druk bezocht door de lokale bevolking. Je ziet hier zowel Russen als Bouriates, een mongoolse ethnie van Zuid- Siberië. Nu een lekker Russisch biertje, voordat we op de Trans Mongolië Express stappen, op weg naar Ulanbataar, de hoofdstad van Mongolië.

1. Katell:
    6 juli 2015
    Bonne route! Et super les photos! Xx
  2. Gaelle:
    12 juli 2015
    Jolies photos, elle est bonne la biere russe?!!xxx