Laatste etappe: via Istanbul naar Bodrum.

27 september 2018 - Bodrum, Turkije

Het is maar een dik uur vliegen van Trabzon naar Istanbul. Daar aangekomen moeten we 3 uur wachten op onze aansluiting naar Bodrum. Genietend van een overheerlijke ijscappuccino realiseren we ons dat "onze" zijderoute officieel hier eindigt! Een beetje dubbel, aan de ene kant zijn we heel blij om onze 3 lieve meiden, hun partner en onze 3 boefjes van kleinzoons weer in onze armen te kunnen sluiten, te genieten van ons ruime appartement met ons eigen bed, een schone badkamer en een eigen toilet (heel belangrijk!), niets meer in- en uit hoeven te pakken, maar aan de andere kant was dit zo'n fijne reis dat die nog wel even had mogen voortduren! We hebben in iets meer dan 9 weken één van de beroemde zijderoutes gevolgd, beginnend in Centraal Azië: Kazakstan, Kirgizië en Oezbekistan. Daarna van Tashkent naar Bakoe gevlogen in Azerbaijan, door Georgië en Armenië heen naar Turkije. Er zijn heel veel aftakkingen in de zijderoute van oost naar west en deze was heel verrassend en inspirerend. De reis was veel gemakkelijker zelf te regelen dan onze vorige reizen naar China en zuid-oost Azië. De voorbereidingen duren het langst, maar eenmaal ter plekke gaat alles bijna vanzelf. Treinkaartjes zijn snel en probleemloos gekocht, minivans en hotels zijn overal te vinden en in alle landen voelden we ons heel veilig.  Niet één moment hebben we gedacht dat we bestolen zouden kunnen worden. Iedereen laat zijn tas ergens staan om verderop te filmen of selfie's te maken.  Natuurlijk hebben we kleine ongemakken gekend, maar dat is niets vergeleken bij wat we hebben meegemaakt in Laos en Cambodja.  Niet één van deze landen zouden we afraden; ze hebben allemaal hun eigen charme en heel veel moois te bieden. Enfin dat heb ik allemaal al uitgebreid beschreven. Nu hebben we van onze lieve dochters een weekje mogen "uitrusten" in Bodrum; geen hotel zoeken en trein-buskaartjes regelen, nee heerlijk een weekje in een hotel met zwembad en ...all inclusive!!! Merci les filles, on a beaucoup apprécié!!! Bodrum heeft alles voor een heerlijke en gezellige strandvakantie: een kilometers lang strand, leuke terrasjes, restaurantjes en winkeltjes? We zijn nog een dagje naar Kos geweest; vanuit Bodrum een uurtje varen. We hebben ook onze laatste, de 10e, envelop opengemaakt met fotootjes en een lief berichtje van Katell deze keer. Pleins de bisous les filles!!!! Gistermiddag nog een paar uurtjes naar het strand geweest, 's avonds een heerlijk ijsje gehaald en drankje gepakt in Bodrum en vanochtend alles voor de laatste keer ingepakt! Leuk dat jullie onze reis hebben gevolgd! Ik vond het leuk om erover te schrijven en misschien tot een volgend reisverslag?

1. Faye:
    27 september 2018
    Nou wat een mooi verhaal en een heerlijk eind! Wij hebben je ook gemist:) Tot volgend week weer..x
  2. Annick:
    27 september 2018
    Wouah, ça a été un super voyage! Je suis contente que vous en ayez profité mais aussi super contente de vous revoir! Bon voyage! Gros bisous xxx
  3. Katell:
    27 september 2018
    Ca passe toujours trop vite les vacances! Mais très contente de vous revoir ce soir! Bon retour et des enormes bisous!
  4. Loes Chevalier:
    Merci les filles!
    Tot straks!!
    Bisous!!!
  5. Loes Chevalier:
    27 september 2018
    Ja Faye, een heel leuk einde van onze heerlijke, maar intensieve reis. Ik heb zin in de zanglessen en ben blij om jullie volgende week weer te zien!
    XXX
  6. Trudi:
    27 september 2018
    Geniet nog even en goeie terugreis, liefs van Trudi
  7. Loes Chevalier:
    27 september 2018
    Zojuist geland op Schiphol!!
    Tot gauw,
    Liefs, Loes
  8. Ted:
    27 september 2018
    Fijn dat alles zo goed ging op reis. Heb genoten van de verhalen en hoor zondag graag nog meer!
  9. Loes Chevalier:
    28 september 2018
    Tot zondag!!
  10. Gaelle:
    30 september 2018
    Elles sont où les photos de papa (et ses poses hihi!!)! Et oui, il y a toujours un fin aux vacances, c est dommage mais contente de vous revoir!!! En tout cas, génial que tout se soit bien passé! Vous pouvez commencer à réfléchir à la prochaine destination..!!! Gros gros bisous! Xxx