Van reiziger naar vakantieganger

15 augustus 2015 - Sanya, China

Na 7 weken reizen brengen we de laatste 2 weken als vakantieganger door in zuid Hainan, een cadeautje van onze drie meiden, om al die indrukken te "verwerken" en uit te rusten! Als je met de trein van het noorden naar zuid Hainan rijdt kom je door een ontzettend mooi heuvelachtig gebied met palmbomen en dorpjes. Wij stappen uit in Sanya, het zuidelijkste puntje van Hainan en China, ter hoogte van Vietnam. Hier vind je veel toeristen, die hier vooral naar toegaan voor het sub- tropische klimaat en de mooie stranden. Behalve Chinezen komen hier ook veel Russen en we zien een handje vol westerlingen. Veel restaurants, hotels en winkels hebben hun namen zowel in het Chinees als in het Russisch op de gevels gezet. Niet dat wij daar erg mee geholpen zijn! Wij zitten in de Dadonghai Bay, een kleine baai met een mooi strand en een helderblauwe zee, die zo warm is dat je er inloopt, alsof je in een warm bad stapt. De Chinezen beschermen zich tegen de zon met grote zonnehoeden, parasols of speciale jasjes met capuchons. De dames hebben ook hier badpakken met rokjes aan. Aan restaurantjes geen gebrek en in de Foodstreet keuze uit allerlei vissoorten. Aan het eind van de werkdag worden de medewerkers van de restaurants, winkels en bedrijven bij elkaar geroepen en wordt de dag doorgesproken (denken wij). Dit gebeurt vaak buiten, en gaat gepaard met het roepen van leuzen. Wij genieten hier van de rust en de mooie omgeving, wandelen over marktjes, zwemmen in die mooie, blauwe, warme zee en nee zitten niet in de zon, maar lezen en relaxen onder een grote parasol!

1. Anna:
    15 augustus 2015
    Wat een prachtige reis maken jullie. Mooie foto's en ik vind het chique dames met hun rokjes en hoedjes in zee. Als jullie terug zijn moeten we maar gauw afspreken . Rust lekker uit zou ik zeggen. Liefs Anna
  2. Katell:
    15 augustus 2015