Ditjes en datjes 3

23 augustus 2015 - Sanya, China

Ik heb nog zoveel aantekeningen, dus ja hoor daar komt er weer één: Weten jullie dat: -de 3 belangrijkste redenen waarom de Chinezen emigreren vervuiling, opleiding van hun kinderen en voedsel hygiene zijn? - in Shanghai 's zaterdagavonds op People's Square moeders met spandoeken hun ongetrouwde kroost proberen aan de man/ vrouw te brengen? Vinden ze een " goede" match, dan behoren de kinderen hierin mee te gaan! - een voetganger niet meetelt in het verkeer en als je bij groen licht oversteekt een grote kans hebt om aangereden te worden, vooral door scooters? - deze scooters regelmatig verkeersopstoppingen veroorzaken? - diezelfde scooters elektrische motortjes hebben, zodat je ze niet hoort aankomen?- en ja, dat dit is om de strijd tegen luchtvervuiling aan te gaan, staatsvijand nummer één? - steeds meer Chinezen een hond aan de lijn hebben in plaats van op hun bordje? - een boterham met smeerkaas en leverworst een délice is na al die weken ."chinezen"? Dank jullie wel medereizigers van de TME voor de soepjes, noedels, smeerkaas, smeerworst en alle andere lekkere dingen! - Sanya met mooie baaien, palmbomen, kokosnoten, een warme zee het Hawaï van China wordt genoemd? - je het plaatselijke ziekenhuisje van Whushishan, in het bergachtige centrum van het eiland beter kunt mijden? - het Luhuitou Hilltop Park een hele mooie plek, maar een lange klim is om de zonsondergang en Sanya met al zijn lichtjes te zien? - wij over enkele uren de trein nemen naar het noorden van Haikou en onze terugreis gaat beginnen? - over 3 dagen China moeten verlaten, omdat onze visa dan verlopen zijn? - onze mooie, indrukwekkende reis over 4 dagen eindigt op Schiphol en we dan zo'n 30.000 km afgelegd hebben? - we onze kinderen en kleinkinderen, die we heel erg missen, dan eindelijk weer zien!!!!!!

1. Katell:
    23 augustus 2015
    faites bon voyage et on se voit très très vite!! Bisous!
  2. Gaelle:
    A tres vite!bonne route!!xxx
  3. Trudi:
    23 augustus 2015
    Goeie terugreis! En goed om jullie straks weer te zien in Holland, daaaaag
  4. Christine&Frans:
    23 augustus 2015
    We hebben bijzonder genoten van jullie reiservaringen en de prachtige foto's. We keken steeds uit naar weer een nieuw verhaal. Wij wensen jullie een voorspoedige terugvlucht!!