Bishkek

5 augustus 2018 - Bishkek, Kirgizië

's Ochtends vroeg zijn we naar het busstation Saïran vertrokken om een minibus te regelen richting Bishkek. Je koopt een kaartje en dan is het wachten tot de bus vol is; in ons geval was dat een uurtje.
Zo'n 3 uur later, bij de grens aangekomen, moesten we allemaal uitstappen, onze bagage pakken en lopend de grens over d.w.z. tussen hoge hekken door en dat was een behoorlijk eindje: Kazakstan uit en Kirgizië in. Dit liep gesmeerd en daarna wachten tot het busje onze kant op kwam.
Een dik half uur later waren we in Bishkek, de hoofdstad van Kirgizië.
De volgende 2 dagen dwalen we door deze stad, die ook verbazend "groen" is met parken en lange rechte straten vol bomen maar waar de vele grijze flatgebouwen echter in slechte staat zijn.
In het centrum vind je een enorm plein, de Ala Too, met enorme betonnen bouwwerken uit het Sovjet tijdperk en het standbeeld van Manas. Het standbeeld van Lenin, dat eerst midden op het grote plein stond is naar een achteraf plekje (achter het historisch museum) verplaatst.
Enkele kilometers buiten het centrum vind je de Osh Bazaar, een soort van Turkse bazaar waar je gezellig rond kunt struinen.
De laatste avond ontmoeten we Katell en Ted, die op de terugweg zijn. Ontzettend leuk!!!!! Bij een biertje vakantieverhalen uitgewisseld en daarna heerlijk gegeten bij Arzu.
Zij gaan via Moskou terug naar Amsterdam en wij vertrekken via de noordkant van het Issyk-Koul meer naar Karakol.

1. Faye:
    8 augustus 2018
    Mooi foto's! en interessant al die plekken. geniet nog:)
  2. Loes Chevalier:
    8 augustus 2018
    Hallo Faye, leuk dat je ons volgt! WiFi werkt hier erg slecht en reislogger reageert daar niet lekker op! Veel foto’s dubbel!!
    We zien veel mooie dingen en ontmoeten leuke en erg aardige mensen! Fijne zomer!
  3. Katell:
    8 augustus 2018
    C'était super sypa de vous voir à Bishkek! Profitez bien de la suite! Des gros bisous!
  4. Gaelle:
    9 augustus 2018
    Trop belles les photos! Profitez-en! Bisous
  5. Ell en Mathilde:
    9 augustus 2018
    Prachtige reis weer en mooie herkenbare verhalen ( we hebben in april Oezbekistan bezocht ) Jullie lieve meiden hebben weer een bijzonder leuk idee bedachtom jullie mee te geven op reis. Alleen al daarom zou je gaan reizen !